1. reis en aankomst Guatemala - Reisverslag uit Guatemala-stad, Guatemala van Ton Schots - WaarBenJij.nu 1. reis en aankomst Guatemala - Reisverslag uit Guatemala-stad, Guatemala van Ton Schots - WaarBenJij.nu

1. reis en aankomst Guatemala

Door: Ton

Blijf op de hoogte en volg Ton

16 Oktober 2012 | Guatemala, Guatemala-stad

Goed aangekomen na een vermoeiende reis van 22 uur. Vanochtend om 08.15 uur thuis opgehaald door de vrolijke BZG chauffeur Jan Geers, onderweg geen files (herfstvakantie) ruim op tijd op Schiphol. (BZG= brandweer zonder grenzen)

Vlucht: Nederland - Panama / Panama - Guatemala
Panama vanuit de lucht is mooi, het Panamakanaal is goed herkenbaar. Hier is Noord en Zuid Amerika met elkaar verbonden. Indrukwekkend.
Op het vliegveld van Guatemala-stad wacht don Otto met zijn zoon Francisco op me. Een hele aardige man (70+) waar ik de laatste weken intensief mee gecorrespondeerd heb. Leuk hem in levende lijve te ontmoeten. Gastvrij wordt ik door Otto en zijn vrouw Miriam welkom geheten in hun huis. Ze wonen in een door bewakers afgesloten wijk. De criminaliteit schijnt erg hoog te zijn. Het is pikkedonker in Centraal Amerika, ik krijg weinig indrukken van de stad, behalve dat het druk is, veel auto's en hectisch verkeer.

Don Otto Mendez is al vanaf het eerste begin (2007) de contactpersoon van BZG in Guatemala. Erg vriendelijk en behulpzaam.
Na uitpakken, een heerlijk koel biertje en een ferme douche ga ik om 00.30 uur naar bed (= 08.30 uur NL-tijd), ik tol van de slaap.

Na een goede nachtrust in mijn eigen appartementje dat Otto bovenop zijn huis gebouwd heeft, een goed ontbijt met veel fruit, pancakes en frigoles (bruine bonen cake / die heb ik overgeslagen, voor bruine bonen ‘bid ik nie’) op bezoek geweest bij zijn zoon Francesco en hun 3 kinderen. Vanaf hun dakterras mooi uitzicht op Guatemala-stad en bij goed weer vulkaan Agua. Hier enkele foto’s genomen. Zo dadelijk vergezellen Otto en Miriam me naar Antigua waar ik een paar dagen bij Esther en William ga logeren.
Eerste indrukken: gastvrij, mooi weer, schoon, lekker fruit, erg goed appartement

  • 16 Oktober 2012 - 20:39

    Emmy:

    Goed gastvrij onthaal! Leuk om Otto en Miriam op de foto te zien. Veel plezier in Antigua.

  • 16 Oktober 2012 - 22:38

    Robert BzG:

    Het huis van Chici is dus klaar, mooi. Otto en Miriam zien er nog steeds goed uit.
    Doe ze de groeten. (Esther ook trouwens)

  • 16 Oktober 2012 - 23:59

    Ton Vdv:

    Goed te lezen dat je goed bent aangekomen. Overigens: dat doe je van bruine bonen ook..;>)

    Groeten,

    ton vdv

  • 17 Oktober 2012 - 13:18

    Berdy Vloet:

    Hallo Ton,
    Het begin is gemaakt en de heen reis goed volbracht! Nu kan het beginnen! Veel succes met alles en geniet!!
    Groetjes Rob en Berdy

  • 17 Oktober 2012 - 17:24

    JW:

    Ziet er goed uit! Nu aan het werk hoop ik, het is tenslotte geen vakantie..! ;-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ton

Actief sinds 11 Okt. 2012
Verslag gelezen: 318
Totaal aantal bezoekers 12400

Voorgaande reizen:

15 Oktober 2012 - 01 November 2012

Guatemala Brandweer zonder Grenzen

Landen bezocht: